onsdag 24 december 2008

Julafton

Dopparedagen är här! Känns verkligen inte som att det är julafton. Brukar alltid börja dagen med "tomtegröt", det är den enda dagen under hela året som jag äter gröt. Borde egentligen äta det oftare men det är inte riktigt min grej.
Här nere börjar jag alltid dagen med ett glas apelsinjuice och en baguette med salami, ost, färsk paprika (röd och gul), gurka och majonäs! Verkar som att fransmän är helt galna i majonäs, och jag förstår dem.Man borde även undvika att beställa popcorn på biograferna här nere! Det serveras med socker istället för salt! Tandläkarna här nere jublar nog inte över detta.
Har börjat vänja mig vid att bo här. Litet kanske men det märks inte direkt. Krogar, hotell och restauranger finns det massvis av. Visseligen kan det vara jobbigt när man bara vill koppla av men det får man leva med.
Var på en "invigning" av en krog igår. Snesko. Litet men väldigt härlig stämning. Lite rockig musik gör det hela ännu bättre. Var helt smockfullt, vissa stog på borden och dansa loss medans andra höll sig närmare jorden. Jag prövade på båda två.Pratade med en bartender på krogen bredvid och han berättade att när det är högsäsong så är det ännu fler människor där inne. Brandinspektionen skulle väl få spelet om dom skulle dyka upp just då. Dom överstiger förmodligen det tillåtna antalet människor som får vistas i lokalen med ett ganska stor siffra.Får ta lite bilder när högsäsongen är här!
Fick en julklapp av min lillasyster dagen innan jag for hit, Trodde faktiskt att jag inte skulle kunna låta bli att öppna den men jag klarade det! *stolt*Öppnar den ikväll. Undra vad det kan vara.. Men det är fortfarande tanken som räknas!Ser väldigt annorlunda på julklappar nu än vad man gjorde för ett par år sen, då hann knappt Kalle ankas jul sluta innan man vräkte sig över julklapparna.
Hoppas att ni har en riktigt god jul allihopa för det ska jag ha!
Tango, hold din kæft!
God jul från Frankrike!

Inga kommentarer: